Ay koulutusten tukeminen 2024

5.2.2024

Hyvä jäsenemme!

Ammattiosasto hallitus on päättänyt 23.2.2022 myöntää jäsenilleen Ay - kursseille tai tapahtumiin osallistumisesta kulukorvaukset hakemusten perusteella verottajan ohjeiden mukaan. Tavoitteena on lisätä jäsenten kouluttautumista Teollisuusliiton tai muun ammattiyhdistysliikettä tukevan tahon järjestämillä kursseilla.

Hakemukset tulee toimittaa kuukauden kuluessa kurssin päättymisestä ammattiosaston opintosihteerille, pääluottamusmiehelle tai sähköpostilla webmaster.tamtek@gmail.com. Hakemuksia on saatavilla myös opintosihteeriltä sekä pääluottamusmieheltä.

Vuonna 2024 päivärahan määrä on

• osapäiväraha 24 euroa (työmatka yli 6 tuntia)

• kokopäiväraha 51 euroa (työmatka yli 10 tuntia)

Päiväraha on korvausta tavallista suuremmista ruokailu kuluista. Jos työmatkaan sisältyy ilmainen tai työnantajan kustantama ruokailu (kokopäiväraha/kaksi ateriaa, osapäiväraha/yksi ateria), päiväraha on puolet edellä mainituista määristä.

Kilometrikorvaus oman auton käytöstä työmatkalla

Vuonna 2024 kilometrikorvauksen perussumma on 0,57 euroa/km

Lisätietoa:  https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/auto/kilometrikorvaus_ja_paivaraha/

Liitteet