Liittokokousvaalit 2023

24.3.2023

Teollisuusliiton liittokokousvaalien äänestys on käynnissä. Muista äänestää!

Teollisuusliiton ylin päättävä elin on joka viides vuosi kokoontuva liittokokous. Seuraava liittokokous pidetään 22.–24.5.2023 Tampereella. Liittokokoukseen valitaan 442 liittokokousedustajaa vaaleilla 10.–31.3.2023.

Äänestäminen on tapa tehdä Teollisuusliitosta voimakkaampi. Mitä useampi jäsen äänestää, sitä vahvempi liitto me olemme ja sitä paremmin pystymme pitämään puolemme työmarkkinoiden vaikeissakin tilanteissa.

Liittokokousvaaleissa valitut liittokokousedustajat päättävät toiminnan strategiset linjat seuraavalle viisivuotiskaudelle, valitsevat henkilöt liiton valtuustoon ja hallitukseen sekä käsittelevät ammattiosastojen liittokokoukselle tekemät esitykset.

Äänioikeutetut

Äänioikeutettuja ovat ammattiosastojen varsinaiset jäsenet, jotka ovat maksaneet jäsenmaksunsa vähintään kolmelta kuukaudelta ennen ensimmäistä äänestyspäivää, ja jotka voivat esittää tästä pyydettäessä todisteen tai jotka on merkitty äänioikeutettujen luetteloon.

Äänioikeutettuja eivät ole kokonaan vanhuuseläkkeellä tai työkyvyttömyyseläkkeellä olevat ammattiosaston jäsenet.

Kaikille äänioikeutetuille jäsenille lähetetään liiton jäsenrekisterin tietojen perusteella todiste äänioikeudesta äänestystä varten.

Lisätietoa  Liittokokous - Teollisuusliitto